Ondersteuning van inwoners

Ondanks dat de zorgkosten in onze gemeente ook fors zijn en nog steeds stijgen vinden wij dat inwoners die zorg nodig hebben dit ook moeten krijgen. Het is niet acceptabel dat er wachtlijsten ont- staan of er bezuinigd gaat worden als het beschikbare budget op is. In dat geval zullen er andere keuzes gemaakt moeten worden. Nu bezuinigen op zorg vergroot de kans dat er op termijn juist veel duurdere zorg nodig is.

Dit standpunt hebben wij het hele jaar laten horen als het hierover ging.

WMO – en leerlingenvervoer

Wij hebben gepleit voor een brief van- uit de gemeente aan Publiek Vervoer Groningen Drenthe.
De boodschap van de brief moet zijn dat de gemeenteraad beter betrokken wil worden bij klachten over vervoer.
Het is op dit moment heel lastig een oordeel te vormen over de kwaliteit van het vervoer op basis van individuele klachten.
Als de raad regelmatig geïnformeerd wordt over aantal en aard van de klachten, kan de politiek een beter beeld vormen en Publiek Vervoer en Vervoerbedrijf Connexxion zo nodig aanspreken.
Dat PVDA voorstel, ondersteund door GL, is aanvaard. Hiermee krijgt de politiek meer grip krijgen op het vervoer van vooral oudere mensen, mensen met een beperking en van leerlingen.En het uiteindelijke doel is daarbij na- tuurlijk dat mensen netjes op tijd worden opgehaald en gebracht.