Michiel Malewicz

Over Michiel Malewicz

Ik ben Michiel Malewicz, geboren en getogen in Groningen, vader van 3 kinderen en sinds 2016 met ons gezin woonachtig in het mooie Eext. Hiervoor hebben we jaren in Breda gewoond en het noorden heeft ons een paar jaar terug deze kant opgetrokken. Een prachtige plek om te wonen en te genieten van de mooie omgeving dichtbij huis en de ruimte om ons heen. Ik ben me tegelijk bewust dat dit niet vanzelfsprekend is en dat we er samen voor moeten zorgen dat onze kinderen er later net zo van kunnen genieten als wij nu. Dat ze met trots zeggen dat ze hier zijn opgegroeid.

Dat we het klimaat- en het energievraagstuk niet alleen in de gemeente Aa en Hunze oplossen is me duidelijk, maar het begint wel thuis. Daarom zet ik me in om de balans tussen wonen, werken en onze groene omgeving goed te houden, zodat het een aantrekkelijke plek is én blijft om te leven voor jong én oud. Ik vind het belangrijk om jongeren actief te betrekken bij oplossingen die we in de gemeente realiseren en ze bewust maken van de uitdagingen die we samen moeten aanpakken.

Ik ben praktisch en positief  ingesteld en kijk naar wat er kan door duidelijke keuzes te maken en hier samen voor te gaan. Hierbij telt iedereen mee en doet iedereen er toe. Naar elkaar omkijken en waar nodig opkomen voor iemand die hulp kan gebruiken, zijn belangrijke waarden die me drijven om me voor de PvdA Aa en Hunze in te zetten.

Michiel Malewicz