Fractie PvdA bezoekt voedselbank

6 maart 2024

Op dinsdag 4 maart  2024 heeft de fractie van de PvdA een bezoek gebracht aan het uitgiftepunt van de voedselbank. Daar hebben we  gesproken met Frouwkje Vennink en enkele vrijwilligers. Zij hebben ons bijgepraat over de ontwikkelingen bij de voedselbank
Gelukkig is de vraag weer wat minder, maar er zijn nog steeds een groot aantal mensen die voor voeding op de voedselbank zijn aangewezen. Met name het aanbod van goederen vanuit supermarkten is sterk teruggelopen, waardoor er bijgekocht moet worden om volledige en evenwichtige voedselpakketten samen te stellen. Een groot aantal vrijwilligers spant zich voortdurend in om dat toch te bereiken. Er wordt veel werk verzet bij de uitgifte het sorteren en transporteren van goederen. De eerder gesignaleerde logistieke probleempunten zijn mede met hulp vanuit de gemeente opgelost.
Tijdens het bezoek heeft de fractie namens de PvdA Aa en Hunze nog een mooi bedrag overhandigd ter ondersteuning van het werk van de voedselbank in onze gemeente.